Basic informations:

Technologia 3D prawda czy fałsz?

Telewizory plazmowe, LCD, LED, internet w TV, rozbudowane funkcje umożliwiające oglądanie zdjęć, filmów z przenośnych nośników danych tzw. pamięć flash, rozmowy skype w telewizorze to wszystko już mamy. Kolejny etap rozwoju, który wchodzi do naszych domów to technologia 3D.






Text on your page:

english polski strona główna o nas oferta bannery jpg, gif, png bannery flash bannery flash interaktywne animacje flash 2d i 3d, spoty reklamowe wizualizacje 3d integracja bannerów i usługi webdesign zlecenia indywidualne portfolio bannery flash animacje flash i spoty reklamowe interaktywne bannery flash i elementy stron www zamów / cennik status zamówienia darmowe bannery flash współpraca pomoc faq kontakt banner flash dla najlepszych! bannery flash, animacje flash, bannery 3d - szybkibanner > aktualności > technologia 3d prawda czy fałsz? wróć do: aktualności technologia 3d prawda czy fałsz? o napisał: telewizory plazmowe, lcd, led, internet w tv, rozbudowane funkcje umożliwiające oglądanie zdjęć, filmów z przenośnych nośników danych tzw. pamięć flash, rozmowy skype w telewizorze to wszystko już mamy. kolejny etap rozwoju, który wchodzi do naszych domów to technologia 3d. co kryje się pod tym tajemniczym skrótem? jak wytłumaczyć sytuację, kiedy siedzisz przed płaskim monitorem tv i widzisz obraz w trójwymiarowej przestrzeni? pytanie jest prawdziwe, natomiast opowiedz, nosi znamiona fałszu ale niezwykle przyjemnego. oglądając obraz w technologii 3d twoje zmysły przekonują mózg o trójwymiarowej przestrzeni co jest miłą iluzją, ponieważ tak na prawdę są wysyłane dwa wymiary. jak to działa? w technologii 3d filmowcy wykorzystują zasadę, że jedno oko odbiera impulsy (obrazy) pod nieco innym kontem niż drugie. ludzki mózg (kora mózgowa) działa jak procesor, który przetwarza dwa strumienie danych jako obraz trójwymiarowy. kora mózgowa do takiej analizy (obliczeń) wykorzystuje dane dotyczące rozstawu oczu. warunkiem konieczny do uzyskania efektu trójwymiarowego na płaskim ekranie kinowym czy telewizora jest dostarczenie każdemu oku nieco innego obrazu. do najbardziej popularnych technik 3d należą: dolby 3d wykorzystujące filtr krążkowy umożliwiający przesuwanie długości fali światła rzucanego przez projektor cyfrowy dla danego oka. w okularach 3d specjalne szkła posiadają wiele filtrów, które przepuszczają do danego oka wybrane odcienie barw podstawowych. dolby 3d dzięki technice filtra krążkowego jest łatwa w zaimplementowaniu w kinach cyfrowych. wystarczy zastosować filtr krążkowy, który zostaje umieszczony między lampą a projektorem. dzięki dużej prędkości obrotowej krążka strumień światła dzieli się na części i obraz może być wyświetlany na zwykłym ekranie kinowym. reald wykorzystujący do polaryzacji filtr kołowy. w okularach każda soczewka przepuszcza światło o określonej polaryzacji. naprzemienne wyświetlanie klatek dla obu oczu dopełnia efekt 3d. imax wykorzystujący technikę dwóch projektorów lub jednego z dwoma obiektywami. aby uzyskań efekt 3d światło jest polaryzowane liniowo jedno prostopadle do drugiego. w okularach soczewki przepuszczają światło o określonej polaryzacji, to tak jakby w rzeczywistości każde oko widziało inni film. wchodząc do sklepów rtv możemy spotkać się z różnymi rodzajami telewizorów wyposażonych w funkcję 3d. okazuje się, że telewizor to pierwsza cześć odcinka filmu pod tytułem podróż w bajkowym świecie 3d. drugą częścią są okulary. rynkowi liderzy na rynku rtv oprócz telewizorów z funkcją 3d oferują również okulary umożliwiające oglądanie obrazów trójwymiarowych na płaskim telewizorze. do najbardziej popularnych typów okularów należą: dolby 3d: okulary 50-warstwowe pasywne okulary, w których efekt złudzenia optycznego uzyskane jest dzięki nałożeniu na siebie pod odpowiednim katem obrazów o różnych odcieniach barw podstawowych. efektem takiego zabiegu jest to, że obie gałki oczne widzą dokładnie zaplanowany obraz dla każdej z osobna. w tej technologii zastosowano projektory cyfrowe i bardzo precyzyjne filtry, tak aby pięćdziesięcio warstwowe szkło sprostało wyzwaniom trójwymiarowej rzeczywistości zachowując przy tym wierne odzwierciedlanie barw. okulary są zaawansowane optycznie pomimo tego, że nie zawierają elektroniki. koszt produkcji tego typu okularów jest dość wysoki. reald technologia popularna w usa. są to lekkie, pasywne stosunkowo niedrogie okulary. potrafią one absorbować spolaryzowaną wcześniej wiązkę światła tak, by nie trafiła ona do oka, do którego trafić nie powinna. ciężar tworzenia osobnych strumieni obrazu leży po stronie źródła światła. cyfrowy projektor współpracuje z polaryzatorem kołowym. imax stosuje podobny patent.w tym wypadku korzysta się z projektorów „na taśmę filmową” (cyfrowe kina tego typu to rzadkość – jedno znajduje się w łodzi. film wyświetlany jest przez dwa projektory (lub jeden z dwoma obiektywami), a światło pierwszego zostaje spolaryzowane prostopadle względem drugiego. w obu przypadkach (reald i imax) potrzebny jest specjalny ekran, by odbijające się światło nie zmieniało polaryzacji. xpand:okulary migawkowe rozwiązanie przystosowane do telewizorów 3d. za wpuszczenie do danego oka odpowiedniego strumienia obrazów odpowiadają okulary lcd, które drogą radiową otrzymują zsynchronizowany sygnał ze źródła obrazu. jeśli na ekranie wyświetlana jest klatka dla lewego oka, prawe musi zostać zasłonięte. i na odwrót. wydaje się to dość proste. operacja powtarza się jednak 120 razy na sekundę (po 60 razy dla oka) – to robi wrażenie. sprzęt jest ciężkawy i wymaga ładowania akumulatorów. w kinach technologia nosi nazwę xpand i jest bardzo popularna w europie zachodniej i azji. w polsce wykorzystuje ją kilka kin. okulary anaglifowe najstarszy sposób wywołania wrażenia głębi. prosta i skuteczna technika umożliwia uzyskanie efektu 3d na ekranie „normalnego” telewizora czy monitora. proste w swej konstrukcji okulary składają się z dwóch szkiełek (częściej kawałków folii lub akrylu) o różnych kolorach, najczęściej czerwonym i niebieskim. złudzenie uzyskujemy dzięki nałożeniu na siebie (pod odpowiednim kątem) obrazów, których barwy dobrano w taki sposób, aby patrząc na całość w okularach, każde oko widziało tylko jeden, przeznaczony właśnie dla niego. matryca 3d: bez okularów w trójwymiarowości „autostereoskopowej” to ekran serwuje każdemu oku inny obraz. takie telewizory mogą być wyposażone np. w dwie matryce lcd, które wyświetlają obrazy przesunięte względem siebie. soczewki zintegrowane z matrycą dbają o to, by trafiły do właściwego oka,. drugim rozwiązaniem jest zastosowanie paneli, w których połowa pikseli wyświetla obraz dla jednego, a połowa dla drugiego oka. takie ekrany potrafią wyświetlać zarówno obraz dwu-, jak i trójwymiarowy. technologie autostereoskopowe są skomplikowane i kosztowne, a producenci do pokonania mają istotne problemy: niewielki kąt widzenia i małą odległość dzielącą widza od ekranu. jednak to z nimi wiążą największe nadzieje. na razie matryce lcd, które do uzyskania efektu 3d nie potrzebują okularów, znajdują zastosowanie głównie w reklamie. technologia 3d to technologia przyszłości. kontrowersje budzą jedynie opinie środowiska medycznego na temat kwestii zdrowotnych. lekarze spierają się, czy oby na pewno migająca technika w super okularach nie wywołuje działań ubocznych u osób np. z wadami wzroku? badania w tej dziedzinie nadal trwają, a decyzję o korzystaniu z tej techniki musimy podjąć sami. na pewno wrażenia z oglądania filmów w technice 3d będą niezapomniane. źródło: wikipedia kategorie: aktualności. tagi: animacje 3d, technologia 3d uruchomiliśmy swój kanał w serwisie youtube → możliwość komentowania jest wyłączona. szukaj szukaj: tagiadobe flash animacja 3d animacja flash animacja komputerowa animacje 2d animacje 3d animacje flash banner flash bannery 3d bannery flash kino spot reklamowy technologia 3d telewizja tv wizualizacje 3d newsletter zapisz się bądz na bieżąco email popularnetechnologia 3d prawda czy fałsz? antonio banderas i salma hayek i „kot w butach” w technologii 3d ! 3d w chinach, a kiedy w polsce? wesołych świąt! czy technologia 3d jest dla nas zdrowa? nowy rozdział w dziedzinie gier video uruchomiliśmy swój kanał w serwisie youtube najnowszewesołych świąt! antonio banderas i salma hayek i „kot w butach” w technologii 3d ! 3d w chinach, a kiedy w polsce? nowy rozdział w dziedzinie gier video czy technologia 3d jest dla nas zdrowa? uruchomiliśmy swój kanał w serwisie youtube technologia 3d prawda czy fałsz? zobacz więcej aktualności aktualności faq polityka prywatności regulamin mapa strony copyright © szybkibanner.pl - bannery flash, animacje flash

Words density analysis:

Numbers of all words: 1170

One word
nie - 4.36% (51)
ją - 2.65% (31)
oku - 1.88% (22)
flash - 1.54% (18)
jest - 1.45% (17)
obraz - 1.45% (17)
banner - 1.37% (16)
czy - 1.2% (14)
technologia - 1.11% (13)
się - 1.11% (13)
że - 1.03% (12)
dla - 1.03% (12)
bannery - 0.94% (11)
pod - 0.85% (10)
telewizor - 0.85% (10)
tak - 0.85% (10)
okulary - 0.85% (10)
oka - 0.77% (9)
animacje - 0.68% (8)
ekran - 0.68% (8)
projektor - 0.6% (7)
film - 0.6% (7)
wyświetla - 0.6% (7)
efekt - 0.6% (7)
który - 0.51% (6)
filtr - 0.51% (6)
jak - 0.51% (6)
każde - 0.43% (5)
są - 0.43% (5)
technologii - 0.43% (5)
przy - 0.43% (5)
taki - 0.43% (5)
światło - 0.43% (5)
które - 0.43% (5)
okularach - 0.43% (5)
technik - 0.43% (5)
ona - 0.43% (5)
aktualności - 0.43% (5)
3d. - 0.43% (5)
światła - 0.34% (4)
ekranie - 0.34% (4)
dzięki - 0.34% (4)
barw - 0.34% (4)
dane - 0.34% (4)
okularów - 0.34% (4)
polaryzacji - 0.34% (4)
tego - 0.34% (4)
one - 0.34% (4)
obrazów - 0.34% (4)
nas - 0.34% (4)
oko - 0.34% (4)
umożliwia - 0.34% (4)
nowy - 0.34% (4)
spot - 0.34% (4)
stron - 0.34% (4)
flash, - 0.34% (4)
prawda - 0.34% (4)
fałsz? - 0.34% (4)
takie - 0.34% (4)
lcd, - 0.34% (4)
razy - 0.34% (4)
wykorzystują - 0.34% (4)
mózg - 0.34% (4)
części - 0.34% (4)
polsce - 0.26% (3)
kina - 0.26% (3)
oka, - 0.26% (3)
obrazu - 0.26% (3)
przepuszcza - 0.26% (3)
kino - 0.26% (3)
animacja - 0.26% (3)
youtube - 0.26% (3)
serwisie - 0.26% (3)
kanał - 0.26% (3)
imax - 0.26% (3)
aby - 0.26% (3)
swój - 0.26% (3)
obie - 0.26% (3)
uruchomiliśmy - 0.26% (3)
telewizorów - 0.26% (3)
strumieni - 0.26% (3)
dziedzinie - 0.26% (3)
osób - 0.26% (3)
drugiego - 0.26% (3)
tej - 0.26% (3)
których - 0.26% (3)
siebie - 0.26% (3)
reald - 0.26% (3)
lub - 0.26% (3)
jedno - 0.26% (3)
trójwymiarowej - 0.26% (3)
dwa - 0.26% (3)
dolby - 0.26% (3)
tym - 0.26% (3)
kiedy - 0.26% (3)
efektu - 0.26% (3)
płaskim - 0.26% (3)
przez - 0.26% (3)
danego - 0.26% (3)
cyfrowy - 0.26% (3)
działa - 0.26% (3)
ale - 0.26% (3)
xpand - 0.17% (2)
przestrzeni - 0.17% (2)
obrazy - 0.17% (2)
matryce - 0.17% (2)
jeden - 0.17% (2)
np. - 0.17% (2)
telewizorze - 0.17% (2)
inny - 0.17% (2)
względem - 0.17% (2)
proste - 0.17% (2)
rozwiązanie - 0.17% (2)
nosi - 0.17% (2)
musi - 0.17% (2)
jednak - 0.17% (2)
technika - 0.17% (2)
prosta - 0.17% (2)
połowa - 0.17% (2)
wrażenia - 0.17% (2)
sposób - 0.17% (2)
(po - 0.17% (2)
zastosowanie - 0.17% (2)
kąt - 0.17% (2)
danych - 0.17% (2)
banderas - 0.17% (2)
gier - 0.17% (2)
rozdział - 0.17% (2)
interaktywne - 0.17% (2)
zdrowa? - 0.17% (2)
świąt! - 0.17% (2)
wesołych - 0.17% (2)
polsce? - 0.17% (2)
chinach, - 0.17% (2)
butach” - 0.17% (2)
„kot - 0.17% (2)
hayek - 0.17% (2)
salma - 0.17% (2)
antonio - 0.17% (2)
filmów - 0.17% (2)
3d, - 0.17% (2)
spoty - 0.17% (2)
reklamowe - 0.17% (2)
szukaj - 0.17% (2)
wizualizacje - 0.17% (2)
zamów - 0.17% (2)
faq - 0.17% (2)
szybkibanner - 0.17% (2)
telewizory - 0.17% (2)
umożliwiające - 0.17% (2)
oglądanie - 0.17% (2)
pewno - 0.17% (2)
autostereoskopowe - 0.17% (2)
– - 0.17% (2)
zostaje - 0.17% (2)
korzysta - 0.17% (2)
projektorów - 0.17% (2)
się, - 0.17% (2)
rtv - 0.17% (2)
widziało - 0.17% (2)
krążkowy - 0.17% (2)
rzeczywistości - 0.17% (2)
soczewki - 0.17% (2)
drugiego. - 0.17% (2)
prostopadle - 0.17% (2)
polaryzowane - 0.17% (2)
dwoma - 0.17% (2)
jednego - 0.17% (2)
dwóch - 0.17% (2)
okulary. - 0.17% (2)
oka. - 0.17% (2)
oczu - 0.17% (2)
obu - 0.17% (2)
polaryzacji. - 0.17% (2)
określonej - 0.17% (2)
przepuszczają - 0.17% (2)
podstawowych. - 0.17% (2)
technice - 0.17% (2)
wykorzystujący - 0.17% (2)
kinach - 0.17% (2)
wyświetlany - 0.17% (2)
być - 0.17% (2)
należą: - 0.17% (2)
popularnych - 0.17% (2)
źródła - 0.17% (2)
warstwowe - 0.17% (2)
może - 0.17% (2)
nieco - 0.17% (2)
trójwymiarowy. - 0.17% (2)
kora - 0.17% (2)
potrafią - 0.17% (2)
popularna - 0.17% (2)
dość - 0.17% (2)
typu - 0.17% (2)
mózgowa - 0.17% (2)
koszt - 0.17% (2)
wykorzystuje - 0.17% (2)
uzyskania - 0.17% (2)
bardzo - 0.17% (2)
najbardziej - 0.17% (2)
cyfrowe - 0.17% (2)
projektory - 0.17% (2)
kinowym - 0.17% (2)
to, - 0.17% (2)
różnych - 0.17% (2)
odpowiednim - 0.17% (2)
telewizora - 0.17% (2)
nałożeniu - 0.17% (2)
każdemu - 0.17% (2)
pasywne - 0.17% (2)
3d: - 0.17% (2)
obrazu. - 0.17% (2)
video - 0.17% (2)

Two words phrases

technologia 3d - 0.85% (10)
bannery flash - 0.68% (8)
animacje flash - 0.43% (5)
w okularach - 0.34% (4)
czy fałsz? - 0.34% (4)
3d prawda - 0.34% (4)
prawda czy - 0.34% (4)
technologii 3d - 0.34% (4)
w technologii - 0.34% (4)
w serwisie - 0.26% (3)
lcd, które - 0.26% (3)
danego oka - 0.26% (3)
się z - 0.26% (3)
uruchomiliśmy swój - 0.26% (3)
swój kanał - 0.26% (3)
serwisie youtube - 0.26% (3)
kanał w - 0.26% (3)
flash i - 0.26% (3)
hayek i - 0.17% (2)
w butach” - 0.17% (2)
animacje 3d - 0.17% (2)
banner flash - 0.17% (2)
dla nas - 0.17% (2)
bannery 3d - 0.17% (2)
3d jest - 0.17% (2)
banderas i - 0.17% (2)
czy technologia - 0.17% (2)
w polsce? - 0.17% (2)
salma hayek - 0.17% (2)
i „kot - 0.17% (2)
chinach, a - 0.17% (2)
„kot w - 0.17% (2)
kiedy w - 0.17% (2)
jest dla - 0.17% (2)
nas zdrowa? - 0.17% (2)
nowy rozdział - 0.17% (2)
w dziedzinie - 0.17% (2)
gier video - 0.17% (2)
a kiedy - 0.17% (2)
w chinach, - 0.17% (2)
butach” w - 0.17% (2)
antonio banderas - 0.17% (2)
i salma - 0.17% (2)
flash bannery - 0.17% (2)
dzięki nałożeniu - 0.17% (2)
na pewno - 0.17% (2)
z dwoma - 0.17% (2)
spoty reklamowe - 0.17% (2)
flash, animacje - 0.17% (2)
umożliwiające oglądanie - 0.17% (2)
obraz w - 0.17% (2)
do uzyskania - 0.17% (2)
na płaskim - 0.17% (2)
ekranie kinowym - 0.17% (2)
każdemu oku - 0.17% (2)
najbardziej popularnych - 0.17% (2)
należą: dolby - 0.17% (2)
filtr krążkowy - 0.17% (2)
do danego - 0.17% (2)
i obraz - 0.17% (2)
światło o - 0.17% (2)
drugiego. w - 0.17% (2)
to technologia - 0.17% (2)
o określonej - 0.17% (2)
każde oko - 0.17% (2)
do najbardziej - 0.17% (2)
w których - 0.17% (2)
nałożeniu na - 0.17% (2)
obrazów o - 0.17% (2)
barw podstawowych. - 0.17% (2)
obraz dla - 0.17% (2)
tego typu - 0.17% (2)
popularna w - 0.17% (2)
na ekranie - 0.17% (2)
w kinach - 0.17% (2)
efektu 3d - 0.17% (2)
na siebie - 0.17% (2)
bannery flash, - 0.17% (2)

Three words phrases

prawda czy fałsz? - 0.34% (4)
3d prawda czy - 0.34% (4)
w technologii 3d - 0.34% (4)
uruchomiliśmy swój kanał - 0.26% (3)
kanał w serwisie - 0.26% (3)
swój kanał w - 0.26% (3)
w serwisie youtube - 0.26% (3)
w chinach, a - 0.17% (2)
i „kot w - 0.17% (2)
butach” w technologii - 0.17% (2)
bannery flash, animacje - 0.17% (2)
kiedy w polsce? - 0.17% (2)
nowy rozdział w - 0.17% (2)
dziedzinie gier video - 0.17% (2)
czy technologia 3d - 0.17% (2)
jest dla nas - 0.17% (2)
i salma hayek - 0.17% (2)
chinach, a kiedy - 0.17% (2)
rozdział w dziedzinie - 0.17% (2)
3d jest dla - 0.17% (2)
„kot w butach” - 0.17% (2)
salma hayek i - 0.17% (2)
antonio banderas i - 0.17% (2)
matryce lcd, które - 0.17% (2)
dzięki nałożeniu na - 0.17% (2)
do danego oka - 0.17% (2)
nałożeniu na siebie - 0.17% (2)
do uzyskania efektu - 0.17% (2)
flash, animacje flash - 0.17% (2)

Response informations:

URL:

www.szybkibanner.pl/aktualnosci/technologia-3d-prawda-czy-falsz/

Status Code:

200

Content Type:

text/html; charset=UTF-8

Language:

pl-pl

Ranking:

1.17 score from www.szybkibanner.pl for:www.szybkibanner.pl/aktualnosci/technologia-3d-prawda-czy-falsz/